Surpriză pentru Dacia: s-a aflat acum ce se va întâmpla cu mașina electrică

de: Andrei Simion
23 04. 2020

Dacia a promis că va lansa o mașină electrică și că va avea un preț mic. Spring ar ajunge pe piață în 2021. Dar abia acum vedem de ce e importantă.

Dacia electrică va fi un experiment interesant din partea producătorului. Vine într-un moment în care oamenii caută mașini electrice ieftine, dar și infrastructura s-a dezvoltat. Acum, cifrele arată că e momentul perfect de lansat așa ceva.

Un studiu Roland Berger arată că rata de creștere a numărului de stații publice de încărcare este de 30% pe semestru, iar subvențiile mari ajută piața. Iar prin subvenții te poți gândi și la Rabla plus, prin care clienții pot amortiza până la 10.000 de euro din prețul mașinii. Totodată, e bine să știi că numărul înmatriculărilor de autovehicule electrice noi s-a triplat în al doilea semestru al anului 2019. Per total, sunt 1.500 de unități.

Această dezvoltare este cu atât mai importantă cu cât Romania este în primul rând o piață a mașinilor second-hand, doar 28% din autovehiculele înmatriculate în al doilea semestru al anului 2019 fiind noi. În cazul vehiculelor EV și PHEV (Plug-in Hybrid Vehicule), cota este de 72%.

Înainte de această veste, în martie, s-a aflat că, în primele două luni din 2020, cele mai mari vânzări le-a avut Renault Zoe (96 de maşini electrice). BMW este pe locul secund cu 31 de unităţi de i3, la fel ca în 2019, urmat de Nissan Leaf. Datele provin de la Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) pe baza cifrelor furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Dacia Spring, mașină electrică mai ieftină decât ce-i pe piață

Dacia Spring a fost prezentată doar prin poze oficiale. Dar se știe că e o mașină relativ mică, cel puțin din cum arată acum în specificațiile furnizate de Renault. Are 3,73 metri lungime (la fel ca Renault K-ZE) și asta o pune sub Sandero (aproape 4 metri) și Logan (circa 4,3 metri). E, astfel, mai degrabă o mașină de oraș, unde se descurcă cel mai bine automobilele electrice ieftine. Poți vedea o comparație aici.

Versiunea de serie a Dacia Spring are, însă, o autonomie care nu e deloc îmbucurătoare. Poți merge doar 200 de kilometri, ceea ce o face o mașină de oraș, unde, cum-necum, tot mai găsești stații de încărcare.